thesims3guider

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

Tips & Tricks: Fusk

Av Kajsa - 16 augusti 2012 11:30

   


Nu tänkte jag tipsa om mina favorit-fusk till The Sims 3, samt lite andra fusk som också kan vara bra att kunna. :)


Först vill jag bara säga att många som tipsar om fusk skriver att det är superdupermega-viktigt att vissa bokstäver är stora. Skit i det. Jag skriver alltid bara med små bokstäver, och det funkar kanon! Varför inte testa skriva med små bokstäver, funkar det -Toppen! Nu slipper du komma ihåg vilka bokstäver som ska vara stora, funkar det inte -Jaja, nu vet du iallafall vad som funkar för ditt spel! Fusken jag har skrivit här nere har jag skrivit så som många säger att man "ska" skriva, ifall det är så att bara små bokstäver inte funkar för er.


För att skriva in ett fusk öppnar du fuskrutan genom att trycka Shift + Ctrl + C. Då kommer det upp en ruta i toppen av skärmen där du kan skriva in fusken. Rutan försvinner när du har skrivit in ett giltigt fusk, om rutan inte försvinner har du skrivit in fusket fel. Om du behöver stänga rutan manuellt trycker du på Esc.


Mitt favoritfusk


testingcheatsEnabled true
- Ett superbra fusk, som har väldigt många funktioner. När jag spelar brukar jag i princip alltid sätta igång fusket, även om jag spelar en legacy och inte ska fuska. Men vill man fuska så är detta fusket nästan det enda man behöver. Tänk bara på att stänga av fusket när du ska sluta spela (testingcheatsEnabled false) annars kan ditt spel bli segt. Dock gör det inget om du glömmer det nån gång, jag har glömt det flera gånger och mitt spel har inte blivit segt, men för säkerhetsskull kan det vara bra att stänga av. De funktionerna jag brukar använda:

  • Gör alla glada. Håll in shift och klicka på brevlådan, och sedan "Gör alla glada". Då kommer behovsmätarna för alla i hushållet åka i taket ;)
  • Gör behoven statiska. Efter att du gjort alla glada håller du in shift och klickar på brevlådan, och sedan "Gör behoven statiska". Då kommer behovsmätarna stannar där de är. För att ta bort shift-klickar du på brevlådan igen och sedan på "Gör behoven dynamiska", då kommer behovsmätarna att röra på sig igen.
  • Dra upp och ner behovsmätarna manuellt. Detta funkar inte om du har gjort behoven statiska. Klicka dig fram till behovsmätarna hos en sim, och sen är det bara att klicka och dra i behovsmätarna som du vill. Jag har för mig att man behöver hålla in shift medan man drar, men kommer inte riktigt ihåg. Testa dig fram!
  • Ändra relationer manuellt. Klicka dig in till din sims realtioner. Hål in shift, klicka och dra i mätarna. Detta brukar jag mest använda om jag är på äventyr med en sim och man ska fråga någon annan sim om något, och så kommer det ett meddelande där det står "Du kanske ska försöka lära känna den här simmen lite bättre först". Då brukar jag dra upp mätaren lite, så slipper man hålla på och prata med simmen jättemycket så de ska bli vänner.
  • Teleportera. Håll in shift och klicka på marken, och sedan"Teleportera hit" så kommer din sim att teleporteras dit. Ifall man inte orkar gå :P
  • Radera föremål. Till exempel om man är i en gravkammare och inte vill slåss med en mumie. Håll in shift, klicka på föremålet du vill radera, och sedan "Föremål" och sen "Radera".
  • Radera humöreffekter. Håll in Ctrl och klicka på en humöreffekt så försvinner den.
  • Få livslång lycka. Håll in Ctrl och klicka mellan skattkistan och antaletet poäng du har under livslång lycka-fliken. OBS! För att detta ska funka måste du skriva in testingcheats-fusket när du är i kvarteret. Det ger 500 för varje klick.

Sen finns det självklart många fler funktioner. Att shift-klicka på brevlådan ger väldigt många alternativ, och om man shift-klickar på en sim kan man ändra dens egenskaper eller gå tillbaka till Skapa en Sim och ändra simmen helt och hållet. Testa dig fram!

Det finns också vissa andra fusk som bara funkar om man har skrivit in testingcheats-fusket;


buydebug - Efter att ha skrivit in detta fusket går du in i byggläget och sortera efter kategori. Håll utkik efter en ny kategori som kommit upp med ett frågetecken. Under denna kategori kan du hitta gravföremål, fisk-spawners, ädelsten- och metall-spawners, växter och massa andra saker. Till exempel om du vill ha en dödsblomma i din katalog ifall du skulle råka dö (:P) går du bara in bland växterna, letar upp dödsblomman och planterar den i din sims trädgård. Sen är det bara att skörda!


moviemakerCheatsEnabled true - Om du gör en serie och vill ta snygga bilder är detta ett bra fusk. För att få din sim att göra någon rörelse eller en rolig min shift klickar du på simmen, sen "Animering" och sen är det bara att klicka lite hursomhelst. Det finns hur många animeringar som helst, så jag kan inte skriva alla. Men om du klickar på en flik som slutar med "animeringsslinga" kommer simmen att göra rörelsen om och om igen, tills du avbryter handlinge. Om du väljer en flik som slutar med "animering" kommer simmen bara göra rörelsen en gång.


familyFunds [hushåll] [summa] - Detta är ett bra fusk ifall du vill att din familj ska ha en viss summa pengar, efter att du har byggt ditt hus, eller spelar en utmaning där du ska ha en viss summa pengar. Skriv in fusket och byt ut [hushåll] till namnet på ett hushåll (du kan alltså ge andra hushåll förutom ditt eget pengar), och [summa] mot summan pengar du vill att hushållet ska ha. Summan du skriver kommer inte läggas till hushållets pengar, utan de kommer få summan sammanlagt. T.ex du spelar en utmaning med hushållet Andersson. Du har precis byggt klart deras hus, och utmaningens regler säger att du nu ska ha 5000$. Du har 13400$ kvar. Skriv in familyFunds Andersson 5000, vilket kommer göra att hushållet Andersson nu kommer att ha 5000$. Om hushållet har ett namn med flera ord måste namnet omgivas av citattecken, t.ex familyFunds "Los Amigos" 10000. Tänk också på att du måste skriva hushållets namn, och inte familjens efternamn. Du kanske har en familj vars efternamn är Karlsson, men du har döpt hushållet till Sångare. Då skriver du Sångare.


Andra fusk som inte kräver testingcheats-fusket:


Spellägesfusk:

motherlode - Ger 50.000$ varje gång du skriver det

kaching - Ger 1000$ varje gång du skriver det

ResetSim [Förnamn] [Efternamn] - Ett jättebra fusk ifall din sim har laggat fast, eller om du vill avbryta en handling som inte går att klicka bort. Byt bara ut [Förnamn] till simmens förnamn och [Efternamn] till simmens efternamn. T.ex ResetSim Amanda Hill. Utan punkten :P

freeRealEstate - Om du har skapat en familj och vill flytta in de i ett jättedyrt hus skriver du in det här fusket så kan du köpa vilket hus som helst, utan att slösa några pengar. När du har köpt huset kommer det antagligen stå att hushållet har -343748$ men det ordnar sig såfort du har börjat spela.

unlockOutfits on - Gör att du kan klä dina simmar i jobb-kläder utan att ha det jobbet. Jag brukar inte använda det här fusket, så jag vet inte riktigt om man behöver skriva in det här vid något speciellt ställe för att det ska funka, men du får väl prova dig fram. Stäng av genom att skriva unlockOutfits off.


Bygglägesfusk:

moveObjects on - Gör att du kan ställa föremål i varandra, eller andra ställen där du normalt inte borde kunna ställa möbler. Till exempel kan du sätta dörrar mitt på golvet. Stäng av genom att skriva moveobjects off.

constrainFloorElevation false - Detta fusket är väldigt mångsidigt. Du kan ändra terrängen även om det står simmar eller objekt i vägen. Och du kan också kapa väggar så att det blir halvväggar. Det är lite komplicerat och det kommer komma ett inlägg om det. Stäng av med constrainFloorElevation true. Det är lite märkligt eftersom man sätter på med False och stänger av med True, jag har inte riktigt fattat meningen med det än :P

placeFriezes on - Gör så att du kan placera grund på golvrutor. Stäng av med placeFriezes off.

RestrictBuildBuyInBuildings true - Detta fusket har jag aldrig använt, men med det kan man möblera om i lobbysarna i lägenheterna. Stäng av med RestrictBuildBuyInBuildings false.

 


Berättelsefusk:

hideHeadlineEffects on - Döljer diamanten ovanför simmarnas huvuden samt alla pratbubblor. Väldigt bra om du gör en berättelse med foton och inte vill ha med irriterande pratbubblor i bilderna. Stäng av med hideHeadlineEffects off.
fadeObjects on
- Gör så att saker tonas när kameran kommer nära. För att göra så att de inte tonas skriver du fadeObjects off.

 

Övriga fusk:

help - Det kommer upp en lista på många fusk och vad de gör. Om du kan ett fusk men inte vet vad det gör kan du skriva in help [namnet på fusket] så står det vad fusket gör. T.ex help fadeObjects. Det kan hända att du behöver skriva in on efter, jag kommer inte ihåg.

quit - Gör så att spelet stängs av.

enableLlamas off - Stänger av popup-meddelandena i övre högra hörnet. Jag har aldrig använt detta, så jag vet inte hur det funkar. Sätt igång meddelandena igen genom att skriva enableLlamas on.

jokePlease - Visar ett skämt. Ja... Fråga mig inte varför... XD

fullscreen off - Stänger av fullskärmsläget. Detta går också att göra via "Alternativ". Sätt igång fullskärmsläget med fullscreen on.


Hoppas detta inlägg hjälpte er! Kommentera gärna om ni saknar något fusk, eller om ni undrar om det finns ett fusk som gör något speciellt, så gör jag allt för att hjälpa er!

 
 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

16 augusti 2012 17:03

Om man skriver in jokePlease får man oftast jättedåliga skämt! Haha!

http://alltomsims.blogspot.se

 
Josefin :)

Josefin :)

12 september 2012 17:44

Bra och fin blogg! Måste tipsa om en annan jag hittade, är jättebra :P Hon skriver om grejer som tonåringar skriver om och massa annat najs, typ The Sims 3 :P ! http://www.nattstad.se/Kokosbollen

Läs den och tipsa gärna vidare :P

http://www.nattstad.se/Kokosbollen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 15 augusti 2012 17:02

    The Sims 3 är ett datorspel som går ut på att skapa simmar och leda de genom livet. Det är uppföljaren till The Sims 2 och är grundarna EA's största datorspelslansering någonsin, samt ett av de snabbast säljande datorspelen någonsin.   S...

Av Kajsa - 10 augusti 2012 13:45

Follow my blog with Bloglovin Som rubriken säger, vad vill ni se? Den här bloggen är ju till för er och bara er, så då borde väl bloggen också göra er nöjda? Skriv allting ni vill att jag ska skriva om, så fixar jag det! Håller just nu på att ...

Av Kajsa - 9 augusti 2012 16:24

I detta inlägget kommer jag att visa hur du skapar ett hushåll. Dock kommer jag inte visa hur man gör djur, det kommer i ett annat inlägg. Simmarna jag visar är undomar, men man gör barn och gamla på samma sätt. Vissa frisyrer och kläder jag visar i ...

Av Kajsa - 5 augusti 2012 11:02

I detta inlägget kommer jag att visa hur du startar. Det allra första du gör när du spelar Sims 3. OBS! Jag spelar på en Windows-dator, jag har aldrig spelat på en Mac eller något annat, så jag vet inte om man startar spelet likadant på alla dat...

Av Kajsa - 3 augusti 2012 16:09


Nu är The Sims 3 Seasons (Årstider på svenska) bekräftat. Det kommer att släppas 13 November i USA. Längtar supermycket! Ni kan hitta lite nyheter här. För övrigt har jag inte riktigt "satt igång" bloggen än, då jag ville att min första inlägg g...

Presentation


Halloo! Jag heter Kajsa och jag är 14 år, och du har nu kommit till min Sims-blogg! Den kommer jag att fylla med utförliga guider och tips, och kanske även lite historier eller legacies från min sida ;)

Jag finns på thesims3.com, där heter jag kajsa_kv

Fråga mig

Du får väldigt gärna ställa frågor till mig om mig eller om The Sims 3. Det är inte alltid säkert att jag kan svara på frågor om sims, men jag ska göra mitt bästa. Det är inte heller säkert att jag kan svara på tekniska frågor, som varför ditt spel kraschar, men du får väldigt gärna fråga sånt ändå, så ska jag göra mitt bästa för att se om jag kan hjälpa till, för det är ju inte roligt att ha ett spel som krånglar.

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästboken

Cherry Blossom Heights

Jag håller på att göra en egen värld till The Sims 3 som heter Cherry Blossom Heights. När den är klar kommer jag, på den här bloggen, att skriva historier om hur jag spelar i världen. Dock har jag inte börjat än då världen inte är klar. OBS! På engelska.

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards